Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sám doma s miminem aneb sedm hodin pravého otcovství

Tak nějak jsem tušil, že ten okamžik jednou nastane. Ten den, kdy budu s Čeňkem sám doma, jsem si přehrával v hlavě nesčetněkrát a pokaždé jsem z něj ve svých představách vyšel jako vítěz. Jako neporažený a nepokořený. Jako držitel prestižního hrníčku na kafe s nápisem nejlepší otec. De facto jsem si nepřipouštěl jinou variantu než kolosální úspěch a v koutku duše jsem doufal, že tento můj počin bude oslavně zmíněn v některém lokálním deníku formou obdivné reportáže ne-li přímo na titulní stránce, tedy alespoň v rubrice Stalo se. Vše ale bylo jinak

Nataša si po týdnech strávených doma v přítmí a v atmosféře permanentního stavu polozhroucenosti okořeněnou špetkou zoufalství, nevyspání a spásných myšlenek na otravu léky usmyslela, že si zajde mezi lidi. Nabyla dojmu, že jsem se stal plnohodnotným rodičem, kterému není péče o malé dítě cizí (nebo alespoň, že jsem v rámci možností teoreticky schopen dítě nezmrzačit) a proto může na chvíli své hnízdo opustit. Domluvila si odpolední dostaveníčko se svými kamarádkami na pokec v kavárně. Jak znám ženy (a že je znám jako své boty), určitě budou klábosit o menstruaci, modeláži nehtů, nakupování a depilaci celé hodiny. Bylo mi naznačeno, že zde existuje varianta, že se vrátí až v pozdních večerních hodinách, a teď cituji,  „vožralá jak vidle“ a abych s tím tedy počítal.

Měl jsem tu naší menší pánskou jízdu naplánovanou celkem příjemně. Půl hodiny si budu s Čeňkem hrát, načež ho dám spinkat a následně se podívám na nějaký náročný film. Možná se rozšoupnu a otevřu si láhev vína, ale to spíš asi ne. Je trochu škoda, že jsem po narození Čeňka přestal kouřit, jelikož cigareta na balkoně by taktéž jistě bodla, ale nemůžu mít vše. Tedy naplánováno jsem to měl hezky, ale bohužel se odpoledne, potažmo večer nevyvíjel tak úplně sluníčkově a pohodově. Následuje dění hodinu po hodině.

 

 1. hodina

Za Natašou se na bůhvíkolik hodin zavřely dveře a já jsem sám doma s dítětem. Čeněk leží nehybně se mnou v posteli a upřeně mě pozoruje. Čekám, co se bude dít. Jsem nedůvěřivý. Čeněk chvilku očividně váhá, je nesmělý, ale po pár minutách si mě oťukává a cvičně se poblil. Vyčkávám, jestli nebude nějaká větší akce a zatím nic nedělám. Pouze látkovou plenou setřu z prostěradla bělostný Čeňkův výtvor. Čeněk ještě chvíli upřeně kouká, načež po pár minutách propuká v pláč. Už to začíná.

2. hodina

Tak Čeněk řve už hodinu. Nepomohlo houpání a ani pan Panda ho nezajímá. Nemá ani hlad. Začínám být mírně rozladěn, ale nevěším hlavu a snažím se být optimistou. Věřím, že za chvíli usne. Položil jsem Čeňka na zem na hrací podložku a snažím se ho rozptýlit různými předměty a nakonec se mi ho daří utišit plastovou lžičkou, kterou se zájmem žužlá. Konečně. Mé vítězství však nemá dlouhého trvání, neboť si narval lžičku do chřtánu a začal se dávit. Čeněk usoudil, že dávení se mu nelíbí, tedy začal opět řvát. Zakouřil bych si.

3. hodina

Čeněk už o plastovou lžičku nejeví zájem a tím také padla možnost, že přestane brečet, neboť jsem vyzkoušel už všechny předměty v tomto bytě hrůzy a žádný ho už nezaujal. Začínám být nervní. Aby vylepšili náladu v domácnosti, sousedé se jali bouchat do stěny, aby dali najevo, že se jim rámus z našeho bytu nezamlouvá a tedy bych měl sjednat nápravu. Ještě párkrát zabouchají na stěnu a přísahám, že jim propíchám pneumatiky u auta. Mám hlad, ale jídlo si neudělám ani náhodou. Jakmile se od Čeňka vzdálím byť na pár metrů, nejen že propukne v hysterický záchvat, ale taktéž se sápe po předmětech kolem sebe a demonstrativně se jimi snaží udusit. Zakouřil bych si velmi. To tady v tý domácnosti není někde zapomenutá cigareta?

4. hodina

Zajímalo by mě, jestli tady v okolí není nějaký hezký a útulný babybox. Nataša by to jistě pochopila. Ona má pro tyhle věci porozumění. Čeněk už určitě překonal rekord ve řvaní. Je zajímavé, že má stále tolik energie a nebojí se na intenzitě nárazově přidávat, aby z toho dětství taky něco měl. V zoufalství jsem vylízal starý popelník, co jsme měli na balkoně, avšak mou touhu po cigaretě jsem neutišil. Čeněk na chvilku ve řvaní polevil, ale očividně mě jenom zkoušel a udělal si ze mě srandu, neboť záhy začal řvát znovu. Přísahal bych, že se při pláči usmívá a má z toho radost. Je to škodolibé dítě.

5. hodina

Začínám mít halucinace. Čeněk už nepláče, nýbrž začal kňourat. Je to snad ještě horší než pláč. Úplně mi to rve uši. V nestřežené chvíli se mi podařilo udělat si kafe a pozorujíce kňourající a pěstičkami o podložku mlátící dítě s tikem v oku usrkávám. Z trudomyslnosti mě vytrhnul zvuk zvonku. Někdo je za dveřmi. Zanechávám Čeňka na podlaze a podrážděně jdu otevřít: „Dobrý den, už jste slyšel o Bohu?“ Umaštěný svědek Jehovův s baťůžkem a v nepadnoucím obleku, který mi mezi dveřmi začal mávat před obličejem Strážnou Věží, se ocitnul ve špatnou dobu na špatném místě. Ještě než se stačil nadechnout k nějaké kolosální hluboké myšlence, jsem mu znuděně a odevzdaně chrstnul vařící kafe do ksichtu a dveře bez jediného slůvka zabouchnul. Kňučení zpoza dveří dalo tušit, že dnes při něm očividně Jehova nestál. Bez jakýchkoliv pohnutek jsem se vrátil k hlasitému dítěti, které se mezitím začalo dusit igelitovou taškou. Absolutně nemám ponětí, kde k té igelitce přišel, ale je jasné, že jeho pud sebezáchovy se očividně ještě nedostavil. Začínám přemýšlet, jak se člověk jako rasa vůbec mohl dožít tak dlouho, když jeho mláďata mají sebedestruktivní sklony. No nic. Čeněk začíná opět řvát a já zatímco podruhé vylízávám popelník, sním o cigaretě a babyboxu.

6. hodina

Právě jsem vykouřil purpuru zabalenou do novin a nestydím se za to. Nemám výčitky. Zjistil jsem, že když si hodím Čeňka přes rameno a skáču po jedné noze, že nebrečí, ale směje se. Vzhledem k vykouřené purpuře mi skákání po jedné noze nedělá úplně dobře na orgány a žaludek mi začíná bublat. Pokládám proto Čeňka zpět na zem, aby mohl spokojeně pokračovat ve řvaní.

 Je čas na koupání a odložení mimina do postýlky. Nedaří se mi tak úplně nalézt pro Čeňka pyžamo. Zřejmě jsem při Natašinině instruktáži lelkoval a nedával pozor, proto bude dnes Čeněk spát v poblitém pyžamu, které jsem získal z koše na špinavé prádlo. Ujistil jsem Čeňka, že to bude naše malé tajemství. Domluva byla jasná. On neřekne mámě, že ho táta oblékl do nechutného poblitého pyžama a já zase mámě neřeknu, že jí posral prostěradlo během minulého přebalování. Všichni pak budou spokojeni.

Napustil jsem tedy vanu a Čeňka do ní uložil. Vypadal spokojeně a během koupánkování se do vany počurinkal, poblinkal a hlavně pokakuškal, to je ale hodňoučkej Čeněček. Hezký a příjemný večer to je. Místo sledování filmu držím v jedné ruce řvoucí dítě a druhou rukou drhnu posranou a jinak znehodnocenou vanu.

7. hodina

Čeněk už je v postýlce a začíná usínat. Přichází Nataša. Nachází mě pohozeného v rohu místnosti v poloze znásilněné ženy, jak stěží lapám po dechu a žužlám pana Pandu. Jestli měl někdo někdy pochybnosti o mém otcovství, dnes jsem mu je vyvrátil.

 

Více o Čeňkovi na http://fotruv-denik.blog.cz/ a TN.cz

Autor: Dominik Landsman | čtvrtek 6.3.2014 11:00 | karma článku: 39,07 | přečteno: 7647x
  • Další články autora

Dominik Landsman

Naučný slovník vyšinutých matek

V těch úplně nejtemnějších koutech internetu, kam se běžný člověk odváží pouze za plného světla se zbraní v ruce, existují takřka mýtická diskusní fóra, kde se to hemží šílenými matkami, které si po ránu, k obědu i večer dávají půl litru estrogenu denně a které jsou sluníčkovější než sluníčko. Jestliže se do těchto fór dostane příčetná osoba, velmi často se v diskusi ztrácí díky neznalosti lokálního žargonu. Jelikož jsem ale osvětář, rád bych uvedl na pravou míru některé základní pojmy.

30.3.2015 v 10:16 | Karma: 37,91 | Přečteno: 9192x | Diskuse| Ostatní

Dominik Landsman

Jak se připravit na dítě

Příchodem dítěte se všechno mění. Nastolený řád padá a je nahrazen chaosem a zmarem. Jeden by řekl, že se na to nedá připravit, avšak pravidelným tréninkem lze dopady narození dítěte zmírnit.

16.3.2015 v 10:52 | Karma: 32,81 | Přečteno: 6573x | Diskuse| Ostatní

Dominik Landsman

Abeceda rodičovství

Dnes si v rychlosti prosvištíme základy rodičovství a nejdůležitější pojmy.

4.3.2015 v 9:20 | Karma: 26,71 | Přečteno: 5033x | Diskuse| Ostatní

Dominik Landsman

Dítě nebo pes?

„S přítelem jsme se rozhodli, že si pořídíme pejska, abychom se připravili na dítě“. Toto je věta, se kterou jsem se setkal již několikrát a která mě naprosto fascinuje. Líbí se mi hlavně ta upřímná naivita. Z toho důvodu jsem se rozhodl, že udělám vysoce fundované rešerše k této problematice, aby bylo jasno.

3.3.2015 v 9:41 | Karma: 38,13 | Přečteno: 8002x | Diskuse| Ostatní

Dominik Landsman

Mistrovství světa otců

Minulý týden proběhlo pod záštitou světové organizace zdraví, krásy a nevyspání mistrovství světa otců, veřejnosti spíš známé pod názvem mistrovství ve fotrovství.

2.3.2015 v 8:54 | Karma: 20,55 | Přečteno: 2106x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Seniorka po pádu z tramvaje zemřela, z jejího usmrcení policie obvinila řidiče

24. dubna 2024  13:51

Obviněním řidiče tramvaje z usmrcení z nedbalosti skončilo po více než půl roce vyšetřování loňské...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  13:49

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

VIDEO: Londýnem běhali splašení královští koně. Vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4533x
Svého času na Mateřské dovolené autor knížky Deníček moderního fotra
Až budu velký, budu kosmonaut nebo učitelka